onsdag 6 september 2017

Telia Fältöversten del 2

Nej, historien om Telia i Fältöversten tog dessvärre inte slut enligt föregående inlägg. Tvärtom, det blev bara värre. När butikschefen lovat kolla på vad som hänt så kom det en dag senare ett avtal från Telia Finance ang avbetalning på vår uthämtade Samsung. Det betyder att personalen i butiken gjort alla fel man kan tänka sig. Vad vi beställde och som butiken bekräftade muntligt var ett Halebop-abonnemang, 24 månader bundet, inkl försäkring och en slags avbetalning på 200:-/mån för luren. Det man nu levererat var ett obundet abonnemang, luren på klassisk avbetalning, ingen försäkring och ca 150:- dyrare/mån jmf Halebops lösning?
När vi kontaktade Halebop´s kundtjänst/chat fick vi detta svar som ger en bra bild av den totala förvirringen hos Tela, Fältöversten.

"Det finns ingen bindningstid på det här abonnemanget. Jag tolkar det som att ni har köpt en separat telefon på avbetalning via Telia, som alltså inte har någonting med abonnemanget att göra. Ändå finns det en försäkring på abonnemanget, vilket inte ska gå att göra om man inte delbetalar telefonen tillsammans med abonnemanget.
Det verkar som att säljaren varit lite vilsen och jag kan bara beklaga för det. Jag rekommenderar att ni utnyttjar er ångerrätt hos Telia och sedan gör ett nytt försök antingen via en annan säljare, annan butik eller via vår hemsida. Om förtroendet är krossat så hjälper vi er att byta till en annan operatör."

 

Jösses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar