onsdag 30 augusti 2017

Telia Fältöversten knappast värt ett besök

Gick till Telias butik i Fältöversten. Köpte 2 mobiler och önskade försäkring på båda. Väldigt förvirrat i butiken , det tog extremt lång tid och all dokumentation avs köp och försäkring skulle mailas till mig. Senare på dagen kände jag viss oro, primärt ang försäkringen. Vände mig då till Halebop´s chat där man bekräftade att varken köp eller försäkring var registrerade. De uppmanade mig att besöka butiken igen. Gjorde motvilligt så följande morgon. Efter resonemang lovade man mig att allt nu var åtgärdat och ett mail skulle omgående bekräfta köp och försäkring. Inget mail kom varvid jag gick in i butiken igen. Man sa då att det dröjer lite men sen....
Kontaktade Halebop igen och får ännu en gång bekräftat att ingen försäkring finns noterad.
Efter en stund kommer ett mail från butiken där man vill ha serienumret på dena ena luren. Man hade helt enkelt ljugit och inte alls aktiverat försäkringen eftersom det kräver ett serienummer. Om jag inte varit påstridig hade det dessutom saknas en lur i lagersaldot värd ca 8.500:-.
Försökte ringa men ingen svarade. Efter många försök via Telias växel fick jag så äntligen kontakt med butikschefen. Det fanns inga kvitton, inga noteringar öht ang köp och försäkring. Han löste problemen efter viss tid och han verkade inte särskilt förvånad över incidenten. Inte en ursäkt, inte en förklaring. Kort sagt, riktigt dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar